سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید سایت

سئو کلاه سفید سایت


سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید یکی از انواع روش‌های سئوی وبسایت است که از روش‌های صحیح و درست برای قرار گرفتن در نتایج جستجو استفاده می‌کند. این نوع سئو برای رساندن سایت به نتایج اولیه نیاز به زمان بیشتر و مسیر پیچیده‌ دارد اما نتیجه‌ی خوبی را برای سایت‌ها رقم می‌زند و ماندگاری بیشتری را برای آن‌ها در گوگل دارد. به همین دلیل سایت‌هایی که می‌خواهند در صفحه نتایج گوگل قرار بگیرند، باید حتما از روش سئوی کلاه سفید استفاده کنند تا رتبه خود را از دست ندهند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با سئوی کلاه سفید و استراتژی‌های مربوط به آن صحبت کنیم. پس اگر قصد بهینه‌سازی سایت خود را دارید و یا دوست دارید به عنوان یک متخصص سئو فعالیت کنید اما در ابتدای راه هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

سئوی کلاه سفید به مجموعه اقدامات و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که مورد تایید تمامی الگوریتم‌های گوگل است. سئوکارانی که از این روش برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج سرچ گوگل استفاده می‌کنند، از تمامی قوانین گوگل به بهترین صورت استفاده می‌کنند تا علاوه بر آنکه سایت را به یک رتبه قابل قبولی برسانند، بر میزان ماندگاری و کیفیت آن در نتایج جستجو بیفزایند. از جمله کارهایی که باید در این روش سئو انجام دهید، عبارت است از:
• باید تمامی الگوریتم‌ها و قوانین گوگل را بدانید و بر اساس آن‌ها رفتار کنید.
• محتواهای باکیفیت برای وب سایت خود داشته باشید. نوع مخاطب خود را بشناسید و با توجه به آن‌ها استراتژی محتوایی باکیفیتی را برای وبسایت خود بچینید.
• اگر چه در حین انجام پروژه‌های سئو باید به قوانین و تکنیک‌های لازم گوگل توجه کنید اما این را هم بدانید که در درجه‌ی اول باید بهینه‌سازی را برای کاربران و مخاطبان خود انجام دهید نه گوگل! خود گوگل هم همواره به دنبال آن است که ببیند چه وبسایتی در نتایج گوگل مورد پسند کاربران است و بر اساس همین محبوب بودن به آن رتبه می‌دهد. در واقع هرکاری که شما می‌‎خواهید روی وب‌سایت خود انجام دهید از محتوا گرفته تا طرح و تصاویر سایت باید بر اساس اهداف و نیازهای کاربرانی باشد که وارد سایت شما می‌شوند. اگر کاربران شما را دوست داشته باشند، گوگل هم شما را در جایگاه خوبی قرار خواهد داد.
• چیدن استراتژی درست برای وبسایت، تحلیل کلمات کلیدی، سئو داخلی ، سئوی محتوا، سئو تکنیکال و سئو خارجی از جمله اقداماتی است که باید در سئو کلاه سفید به روش درست و صحیحی انجام شود. در ادامه با هر یک از این تکنیک‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

سئو محتوا یکی از گام‌های مهم در سئو کلاه سفید

سئو محتوا یکی از گام‌های مهم در سئو کلاه سفید

سئو محتوا

چیزی که در سئو کلاه سفید سایت مهم است این است که در نهایت گوگل از ما محتوایی می‌خواهد که مورد پسند کاربران باشد و یک ارزش چشمگیری را به آن‌ها بدهد. داشتن محتوایی جذاب و باکیفیت یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های سئوسایت است که اگر بتوانید بسیار خلاقانه و کاربردی انجام دهید، تمایز جدی بین خود و رقبایتان ایجاد می‌کنید که این از نظر گوگل بسیار ارزشمند است. اما چگونه می‌توانیم یک محتوای باکیفیت و سئو شده در سایت خود منتشر کنیم. در ادامه مراحلی را می‌گوییم که به شما کمک می‌کند، تا حد زیادی سئوی محتوای وبسایت خود را ارتقا دهید.

• سعی کنید در ابتدا تحلیل درستی از کلمات کلیدی وبسایت خود داشته باشید تا بتوانید یک استراتژی درستی برای تقویم محتوایی خود بچینید.

• پس از آنکه کلمات کلیدی وبسایت خود را به دست آورید، بهتر است با استفاده از تکنیک‌ خوشه‌بندی محتوایی در سئو یک تقویم محتوایی درستی برای سایت خود بچینید.

• سعی کنید برای هر مقاله از عناوین جذاب استفاده کنید.

• گوگل معمولا به طول متن مقاله دقت می‌کند. بسیاری از سئوکاران پیشنهاد می‌دهند، مقاله‌ای که می‌نویسید کمتر از 1500 کلمه نباشد. اما به این معنا نیست برای آنکه مقاله‌ی خود را به 1500 کلمه برسانید، هر متنی که دوست داشتید، بنویسید فقط برای آنکه طول مقاله 1500 کلمه شود! مقاله باید کاملا کاربرپسند باشد و ذهن او را درگیر و او را تشویق به خواندن کند. در نهایت پاسخ درستی  به سوال او بدهد.

• هر مقاله یک کلمه کلیدی دارد که منحصر به فرد است. سعی کنید این کلمه کلیدی را با چگالی مناسبی در متن خود استفاده کنید. از این کلمه حتما در پاراگراف اول و آخر خود استفاده کنید.

• این روزها گوگل به کلمات هم معنی کلمه کلیدی هم توجه می‌کند. به این معنا که سعی کنید مترادف‌های کلمات کلیدی خود را پیدا کنید و در متن خود از آن‌ها استفاده نمایید.

• از عکس‌های مرتبط و باکیفیت که کاربرپسند باشد، در مقالات خود استفاده کنید. تمامی تلاش خود را کنید که این محتوا برای کاربر جذاب و دل‌نشین باشد. چه از نظر متنی و چه از نظر بصری.

• در نهایت هم سعی کنید یک استراتژی لینک سازی داخلی مناسبی برای محتواهای سایت خود داشته باشید.

سئوی داخلی در سئوی کلاه سفید
سئوی داخلی در سئوی کلاه سفید

سئو داخلی

سئوی یک وب سایت معمولا در دو قسمت داخلی و خارجی انجام می‌شود. به کلیه اقدامات و فعالیت‌هایی که در داخل وبسایت برای بهینه‌سازی و کسب رتبه در نتایج جستجو انجام می‌شود، سئوی داخلی می‌گویند. سئوی داخلی یکی از کلیدی‌ترین تکنیک‌ها در سئوی کلاه سفید است که اگر معماری درستی داشته باشد، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در سئوی وبسایت شما داشته باشد. از جمله اقداماتی که در بهینه‌سازی دخلی وبسایت انجام می‌شود، عبارت است از :

• بهینه سازی محتوای متنی

• بهینه سازی لینک‌ها و تصاویر

• افزایش سرعت بارگذاری وبسایت

• بهینه‌سازی تگ‌ها و متاتگ‌ها

• لینک‌سازی داخلی(این قسمت باید استراتژی صحیحی داشته باشد)

• شناسایی لینک‌های شکسته و خطاهای سایت

• بهینه‌سازی ساختار و کدهای وبسایت

سئو تکنیکال
سئو تکنیکال

سئو تکنیکال

سئوی تکنیکال یا همان فنی یکی دیگر از اقدامات مهم و ضروری برای بهینه‌سازی وبسایت است که سایت شما را از نظر فنی بررسی می‌کند. اگر ساختار سایت شما کاربرپسند نباشد و نتواند در زمان کمتری پاسخگوی نیاز کاربر باشد، نمی‌تواند اهداف سئویی شما را محقق کند. یک قانون 3 ثانیه‌ای گوگل وجود دارد که به شما می‌گوید اگر بتوانید در 3 ثانیه کاربر و مخاطب را به خود جذب کنید، تاثیر زیادی بر بهبود و ارتقا رتبه‌ی شما دارد. حال فرض کنید به عنوان مثال سرعت سایت شما آنقدر کند باشد که اصلا در این مدت 3 ثانیه بالا نمی‌آید، چه برسد به اینکه مخاطبی را جذب خود کند! همچنین یکی از موارد مهم در سئوتکنیکال موبایل فرندلی بودن وب‌سایت است. پس حتما سایت خود را روی تلفن‌همراه چک کنید. امروزه بیشتر کاربران از طریق گوشی وارد وب‌سایت‌ها می‌شوند در نتیجه اگر وب‌سایت شما دارای ظاهر خوبی در اندازه گوشی نباشد، کاربران سریع از سایت شما بیرون می‌روند. اقدامات برای بهبود سئو تکنیکال به شرح زیر است:

1. بهبود سرعت وبسایت

2. استفاده از استراکچر دیتا

3. استفاده از ssl

4. استفاده از نقشه راه سایت یا همان sitemap

5. بهینه‌سازی تگ‌ها

6. بهینه سازی کدها و کاهش تعداد درخواست‌ها به سرور

7. ریسپانسیو یا موبایل فرندلی بودن وبسایت

برندینگ در سئو کلاه سفید
برندینگ در سئو کلاه سفید

برندینگ در سئو کلاه سفید

برندینگ تصویری است که شما از هویت کسب و کار، خدمات و محصولات خود در ذهن مخاطبین ایجاد می‌کنید. یکی از موضوعات مهم در تکنیک سئوی کلاه سفید وبسایت این است که بتوانید برند خود را برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. اقداماتی است که توسط آن می‌توانید برندینگ کسب و کار خود را در جایگاه ویژه‌ای در نتایج موتور جستجو قرار دهید و مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار بگیرید. اما این اقدامات چیست؟

• سعی کنید محتواهایی که تولید می‌کنید، کاملا باکیفیت، مفید و مرتبط باشد.

• باید نشانه‌هایی از اعتماد و احترام به سلایق و نظر مخاطبان در برندینگ شما وجود داشته باشد.

• وبسایت باید برای تمامی مخاطبین به راحتی قابل دسترسی باشد.

• ایجاد جستجوی آسان و سریع را در وبسایت خود جدی بگیرید.

• معمولا برندینگ در قسمت سئوی خارجی انجام می‌شود تا سایت شما را در زمینه یک موضوع خاصی برند می‌کند. اگر در یک زمینه بتوانید به عنوان برند عمل کنید، آنگاه گوگل به ازای هر کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما به راحتی به شما جایگاه می‌دهد و به افزایش رتبه‌ی سایت شما کمک خواهد کرد.

کسب لینک یکی از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید وبسایت
کسب لینک یکی از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید وبسایت

کسب لینک

کسب لینک از سایت‌های خارجی یکی از استراتژی‌های مهم سئوی کلاه‌ سفید است که باید به صورت کاملا طبیعی و خوب انجام شود. در این نوع سئو منظور از کسب لینک این است که آن‌قدر در وبسایت خود خوب عمل کنید و محتواهای باارزش بگذارید که دیگران به شما لینک دهند و شما را معرفی کنند. مسئله‌ای که در این زمینه بسیار چشمگیر است این است که شما لینکی را از یک وبسایت دیگر دریافت کرده‌اید که:

1. هیچ پولی یا هزینه‌ای برای آن صرف نکرده‌اید.

2. درخواستی برای این عمل نداده‌اید.

3. هیچ چیزی در رابطه آن نمی‌دانستید.

4. و در نهایت بک لینکی را دریافت کرده‌اید که ارزش خوبی به سایت شما داده است.

و این‌ها همان چیزی هستند که سئوکاران در سئو کلاه سفید سایت به دنبال آن هستند. اما ببینیم یک وبسایت برای آنکه به این مرحله برسد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد:

• محتوای باکیفیت

• تصاویر جذاب

• طراحی وب خیره‌کننده

• منوی ناوبری آسان

• اعتمادسازی و جلب رضایت مشتریان

در دنیای سئو هیچ چیزی بهتر از این نیست که کاربران و مخاطبین سایت شما را به دیگران معرفی کنند. این کار نه تنها از نظر هزینه برایتان بسیار باصرفه خواهد بود، بلکه تبلیغی که توسط کاربران انجام شود، احتمال جذب کاربران دیگر را به شدت افزایش می‌دهد و آن‌ها را وارد چرخه‌ی مشتریان وفادار شما می‌کند.

تکینک‌های مهم در چیدن استراتژی سئو کلاه سفید

استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید و پیروی از دستورات گوگل باعث می‌شود تا رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیرید. در ادامه تکنیک‌‌های مهم برای چیدن و تدوین استراتژی سئو را به شما معرفی می‌کنیم تا به شکل اصولی برای وب‌سایت خود استراتژی تهیه کنید.

1. اولین قدم برای چیدن استراتژی سئو کلاه سفید تحقیقات کلمات کلیدی است. تحقیقات کلمات کلیدی یک ابزار بسیار قدرتمند در دنیای سئو است. اگر بدانید افراد در گوگل چه کلماتی تایپ می‌کنند و از آن کیوردهای استفاده کنید، مطمئن باشید که جایگاه خوبی نصیبتان خواهد شد. همچنین باید کلماتی که به کلمات کلیدی اصلی صفحه ارتباط دارند را نیز مشخص کنید. کلمات کلیدی لانگ تیل به شما در گرفتن رتبه خود کمک خواهند کرد. به کمک Google Trend می‌توانید میزان جستجوی کاربران درباره کلمه کلیدی را بررسی کنید. استفاده از این ابزار باعث می‌شود تا شما روی کلماتی کار کنید که کاربران آن را جستجو می‌کنند. keyword planner و Keyword tool از دیگر ابزارهای کلمات کلیدی هستند که به شما در پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط کمک می‌کند.
2. در مرحله دوم تهیه استراتژی سئوی کلاه سفید، شما باید ساختار پیلار کلاستر خود را ایجاد کنید. ساختار پیلار کلاستر یکی از تکنیک‌های مهم سئو کلاه سفید بوده و به شما در ایجاد لینک‌سازی داخلی بسیار کمک می‌کند. شما باید با توجه به کلمات کلیدی که لیست کرده‌اید، ساختار پیلار و کلاستر خود درست کنید.
3. بعد از پیداکردن کلمات کلیدی و ایجاد پیلار کلاستر، نوبت به تولید و انتشار محتوا می‌رسد. محتوا یکی از مهم‌ترین مواردی است که توسط الگوریتم‌های گوگل بررسی می‌شود. محتوا باید به سوالات کاربر پاسخ دهد. قوی‌بودن محتوا یکی از نکات مهم در سئو کلاه سفید است. تهیه محتوای باکیفیت باعث می‌شود تا بقیه وب‌سایت‌ها نیز به شما لینک دهند که این کار اعتبار سایت شما را نیز بالا می‌برد. در هنگام تدوین استراتژی سئو، یک تقویم محتوایی نیز ایجاد کرده و در آن موضوعات محتوا، زمان انتشار، کلمات کلیدی، طول مقاله و هر اطلاعات دیگری که نیاز است را وارد کنید. این کار یک دید کلی از محتوای وب‌سایت به شما می‌دهد. همچنین آپدیت محتوا یکی از موارد مهم در سئو است. پس حتما آپدیت محتوا را در برنامه خود قرار دهید.
4. در هنگام چیدن استراتژی سئوی وب‌سایت خود، حتما سئوی محلی را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از کاربران امروزه به دنبال وب‌سایت و کسب‌وکاری می‌گردند که در نزدیکی محل زندگی آنان باشد. با استفاده از سئوی محلی می‌توانید رتبه خوبی کسب کسب کرده و از طرفی مشتریان محلی خود را پیدا کنید.
5. امروزه گوگل اعلام کرده که تجربه کاربری UX را به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در نظر می‌گیرد و وب‌سایت‌‌ها را بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کند. پس موارد مهم در UX مانند محتوای خوب، دیزاین صفحه کاربرپسند و … را رعایت کنید. یکی از عوامل دیگری که در تجربه کاربری بسیار موثر است، موبایل فرندلی‌بودن صفحات شما می‌باشد. پس در ابتدا مطمئن شوید که وب‌سایت شما در گوشی به درستی نمایش می‌یابد. چرا که امروزه بیشتر کاربران از طریق گوشی وارد سایت‌ها می‌شود و اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد، کاربران زیادی را از دست خواهید داد! برای چک‌کردن موبایل‌فرندلی‌بودن وب‌سایت می‌توانید از ابزارGoogle mobile friendly test استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم به اصلی‌ترین تکنیک‌ها در سئو کلاه سفید اشاره کنیم. اگر به دنبال بهینه‌سازی وبسایت خود به بهترین شکل ممکن هستید، باید به دنبال سئوی آن به روش کلاه سفید باشید. اگر چه مسیر پیچیده‌تر و زمان بیشتری برای بهبود رتبه سایت خود نیاز دارید ولی در عوض آینده‌ی خوبی را می‌توانید برای وبسایت خود رقم بزنید. چی بهتر از اینکه بتوانید ماندگاری سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید و تا سالیان سال در صدر نتایج گوگل باشید؟

امیدواریم تا به اینجا توانسته باشیم مطالب مفیدی را در این زمینه برای شما بیان کرده باشیم.شما می‌توانید با شرکت در دوره سئو تمامی تکنیک‌های اصولی سئو به خصوص سئو کلاه سفید را یاد بگیرید.

برای شرکت در دوره سئو تنها کافیست از طریق صفحه تماس با ما ، تماس بگیرید.

خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این موضوع در قسمت دیدگاه این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

5 Comments

  • با سلام و خسته نباشید خدمت تیم تحریریه ندا خالقی. یه سوالی که من برام پیش اومده اینه که سئو کلاه سفید دیگه همینه؟ یعنی هر کاری که جز سئو کلاه سفید به حساب میاد دیگه درسته؟ همیشه این کار رو انجام بدیم اوکیه؟

  • با عرض سلام و ادب.
    سئو کلاه سفید یکی از روش های بسیار کار آمد برای سئو کردن یک وبسایت هستش. وبسایت شما کمک بسیار زیادی در زمنیه شناخت روش های سئو به خصوص سئو کلاه سفید کرد.

  • سلام ممنون از مطالب مفیدتون. اما آیا واقعا سایتی هست که از این روش برای سئوی وبسایتش استفاده کنه؟ با توجه به اینکه خیلی هم دیر نتیجه میده!!

  • با سلام و تشکر بابت اطلاعات خوبتون. میخواستم بدونم استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید خیلی زمان بر نیست؟ راهی وجود نداره که هم سئو کلاه سفید استفاده کنیم و هم سرعتمون بیشتر بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *