سئو کلاه خاکستری (Gray Hat Seo)

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها است که به طور کلی به دستورالعمل های گوگل پایبند نیستند اما هنوز هم قابل قبول هستند و حد وسط بین کلاه سفید و کلاه سیاه است. از نظر فنی قانونی است اما خطرناک است.

آیا سئو کلاه خاکستری مفید است ؟ چه خطراتی در پی دارد؟

بله، اگر به روش صحیح انجام شود، می تواند برای شما مفید باشد. سئوی کلاه خاکستری بیشتر از آنچه فکر می کنید رایج است. به عنوان مثال لینک سازی. گوگل توصیه می کند پیوندها را به صورت ارگانیک دریافت کنید. محتوای عالی منتشر کنید و افراد را وادار کنید تا به مطالب شما لینک دهند. در یک دنیای ایده آل، همینطور است. اما در واقعیت، شما هنوز هم باید لینک بخرید و لینک هایی به محتوای جدید خود دریافت کنید.

در سئو کلاه خاکستری ما از تکنیک‌های عادی سئو کلاه سفید استفاده می‌کنیم؛ اما در بخش‌هایی که تکنیک‌های کلاه سفید برای جواب دادن نیاز به زمان زیادی دارند، به سراغ تکنیک‌هایی از سئو می‌رویم که در اصل کلاه سیاه هستند اما با تکنیک‌هایی که در اجرای آنها به خرج می‌دهیم، مانع تشخیص گوگل می‌شویم. بعضی از این تکنیک‌ها نیز هنوز شامل جریمه نیستند زیرا سئو کلاه خاکستری به طور دوره‌ای تغییر می‌کند. آنچه که امسال کلاه خاکستری در نظر گرفته می‌شود می تواند سال دیگر به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر گرفته شود و احتمال دارد در آینده شامل جریمه‌های گوگل شوند پس متخصصین سئو باید دانش خود را به روز نگه دارند. اما باز هم با سخت گیری‌های بیشتر الگوریتم‌های گوگل، بهترین روش برای ماندگاری بیشتردر گوگل استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید است.

آموزش سئو کلاه خاکستری

در این مقاله به بررسی تکنیک‌های سئو کلاه حاکستری می‌پردازیم.معمولاً استفاده از برخی از این تکنیک ها توصیه نمی شود زیرا ماهیت دستکاری مانند سئو کلاه سیاه دارند اما در اصل دستورالعمل های گوگل را نقض نمی کنند. به همین دلیل، هنوز خطر مجازات شدن توسط گوگل وجود دارد. اما اگر به روش صحیح  انجام شود، می توانید فوایدی مشابه استراتژی های سئو کلاه سفید به دست می آورید. 

برخی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری:

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

دامنه های قدیمی

دامنه های قدیمی که رها شده اند و دامنه هایی که مالکان،  زیاد از آنها استفاده نمی کنند، اغلب به عنوان راهی برای ایجاد بک لینک جهت بهبود رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرند. عموماً اینها دامنه های معتبری هستند که به نظر می رسد بک لینک  آنها از کیفیت خوبی برخوردار باشد. یکی از فاکتور های خیلی مهم در ساخت بک لینک، دامنه های رنک دار است. البته نباید هر دامنه‌ی رنک داری را بخرید و باید به سابقه آن دامنه توجه داشته باشید که فعالیت اسپم نداشته باشد. برای کسانی که می خواهند پروفایل بک لینک خود را سریع و آسان بهبود بخشند و روند رتبه بندی را به وسیله سئو کلاه خاکستری تسریع کنند، محبوب است.

معمولاً دامنه گیری شامل خرید دامنه های قدیمی است که از قبل دارای پروفایل بک لینک خوب و اقتدار تثبیت شده هستند. اگر محتوای قدیمی دامنه های قدیمی به موقعیت وب سایت شما مرتبط باشد، این استراتژی بهترین عملکرد را دارد. اما اگر قصد خرید دامنه های تصادفی بدون بررسی خوب بودن پیوند آنها را دارید ، این می تواند به وب سایت شما آسیب بیشتری برساند.

روند کار بسیار ساده است. بررسی کنید که آیا دامنه منقضی شده با استفاده ازابزارهای موجود بک لینک خوبی دارد یا خیر، دامنه را بخرید و کل دامنه را به وبسایت خود ریدایرکت 301 کنید. این یکی از روش های ساخت لینک PBN است.

ایجاد لینک در سایتهای وب 2

امروزه بیشتر سایت های موجود در اینترنت همان سایتهایی هستند که ما آنها را وبسایتهای وب 2 می نامیم. اینها وبسایتهایی هستند که کاربران توانایی همکاری با مدیران وب را دارند و وبسایت هایی هستند که توسط انجمن آن هدایت می شوند. پس چرا لینک سازی در سایت های وب 2 کلاه خاکستری محسوب می شود؟ برای گوگل، پیوندهایی که کاربران در آن انکرتکست، قرارگیری و غیره را کنترل کنند غیراخلاقی است.نمونه هایی از وب 2، ویکی پدیا،کوئرا، مدیوم و … است. اگر این کار درست انجام شود، می تواند به بهبود  رتبه شما کمک کند . در سئو کلاه خاکستری سعی کنید همیشه طبیعی رفتار کنید.

بهترین راه برای استفاده از این نوع وب سایت ها مشارکت واقعی است. پاسخ دادن به سوالات را جدی بگیرید. به محتوای ارزشمند و واقعی کمک کنید و هرگز هرزنامه ننویسید و متن های دارای انکر تکست زیاد را کنار بگذارید.

ایجاد صفحات اجتماعی

ممکن است فکر کنید فقط محتوای شما می تواند رتبه بندی شما را بهبود بخشد. با این حال ، موتورهای جستجو به سیگنال های اجتماعی نیز نگاه می کنند. آیا حساب های شبکه های اجتماعی برای وبلاگ خود دارید؟

در برنامه های اجتماعی چندین پروفایل مختلف ایجاد کنید و سعی کنید فالور آنها را بالا ببرید. اگر به صورت ارگانیک این کار را انجام نمیدهید میتواند فالور فیک بخرید که توصیه نمیشود. سپس از آن پروفایل ها به سایت خود لینک دهید و از طریق آی پی های مختلف وارد آن لینک شوید.

هنگامی که فقط یک یک حساب در شبکه‌های اجتماعی دارید، سئو کلاه سفید محسوب می‌شود.اما، وقتی چندین حساب ساختگی در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید ، به سئوی کلاه خاکستری می افتد. این حساب ها به شما کمک می کند دنبال کنندگان ، اشتراک ها و میزان بازدید خود را افزایش دهید.

ساخت وبلاگ

در پلتفرم های ساخت وبلاگ مانند بلاگفا، میهن بلاگ، رز بلاگ و ….. میتوانید چندین وبلاگ ایجاد کنید و با انتشار مطلب و تعامل با کاربران میتوانید پس از مدتی از طریق همان وبلاگ ها به سایت خود لینک های معتبر دهید. این نیز یکی از روش های ساخت لینک PBN است.

طراحی مجدد وبسایت

بهتر است چند سال یک‌بار سایت خود را به‌روزرسانی و طراحی مجدد کنید. با این کار کدهای سایت تغییر کرده و گوگل آن را یک محتوای جدید فرض می‌کند. علاوه بر این، برای کاربران و مشتری‌ های شما به ‌روزرسانی ‌های جدید می‌تواند جذاب باشد. این کار جزو تکنیک های سئو خاکستری است که جریمه ندارد!

چگالی کلمات کلیدی

برخی از مدیران وبسایت‌ها، کلمات کلیدی را فقط در عنوان صفحه و سر تیترها استفاده می‌کنند. درست است که تأثیر استفاده از کلمات کلیدی در عنوان بسیار زیاد است، اما گوگل با این کار متوجه می‌شود که شما از روش‌هایی برای دور زدن قانون استفاده می‌کنید. از این ‌رو بهتر است در روش سئوی کلاه خاکستری از کلمات کلیدی در متن نیز استفاده کنید. چگالی مناسب کلمات کلیدی، چیزی بین ۱ تا ۳ درصد صفحه می‌باشد.

در متن های کوتاه میتوانید از کلمه کلیدی فقط برای عنوان استفاده کنید. هرچند که ایجاد چندین صفحه برای متن های کوتاه اصلا توصیه نمیشود!

در اینجا سعی بر این شد اطلاعاتی در رابطه با سئو کلاه خاکستری داده شود تا دید مناسبی نسبت به این مبحث پیدا کنید.برای یادگیری بهتر و اصولی سئو شما می توانید در دوره سئو شرکت کنید.برای شرکت در این دوره می توانید از طریق صفحه تماس با ما  اقدام کنید.

اگر تجربه ای در زمینه سئو کلاه خاکستری دارید آنرا در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری ما بین کلاه سیاه و سفید قرار گرفته است. در واقع تکنیک‌های این نوع سئو به گونه‌ای است که قوانین گوگل را به صورتی دور می‌زند که کسی متوجه آن نشود. البته باید توجه داشت که این کار حساسی است و کمترین اشتباه می‌تواند صدمات بسیاری به سایت وارد کند.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

همان‌طور که می‌دانید استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه به شدت خطرناک است و می‌تواند به سرعت سایت شما را از نتایج گوگل حذف کند. سئوی کلاه سفید هم به دلیل طبیعی بودن هم زمان بیشتری می‌برد و مخصوصا در ایران چندان راه موثری نیست. به همین دلیل یادگیری سئو کلاه خاکستری و تکنیک‌های آن بسیار حائز اهمیت است.

اصلی‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چیست؟

لینک سازی در منابع مهم، خرید رپورتاژ، آپدیت محتوا، کامنت مارکتینگ و استفاده از سوشال سیگنال‌ها از جمله تکنیک‌های اصلی سئو کلاه خاکستری شناخته می‌شوند.

4 Comments

  • سئوی کلاه خاکستری حداقل توی ایران اصلی ترین و بهترین روشی هست که سئوکارها به کار می‌برند. تو این مقاله شما به مهم ترین تکنیک های این روش اشاره کردین و توضیحات جامعی دادین. ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

  • سئو کلاه خاکستری رایج ترین نوع سئو است که امروزه استفاده می شود. ممنون از شما که تکنیک های این روش رو به زبانی ساده برامون توضیح دادین.

  • سئوی کلاه خاکستری رو خیلی جاها شنیدم که تکنیک سئو هستش و خیلی در رشد سایت تاثیر داره. به نظر شما این مدل سئو آیا ماندگاره و اصلا مناسبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *