سئو داخلی سایت(On Page Seo)

سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت چیست و به چه دردی میخورد؟ حتما شما هم برای بهینه سازی سایت خودتان با یک متخصص سئو تماس گرفته‌اید و اصطلاح سئو داخلی سایت را شنیده‌اید. اما این سئو داخلی که بسیار اهمیت دارد چیست؟ برای درک بهتر موضوع، بهتر است با یک مثال شروع کرد.

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه کالای برق هستید. شما برای اینکه بتوانید مردمی که از مقابل فروشگاه شما عبور می‌کنند را ترغیب به وارد شدن به فروشگاه کنید نیاز به یک ویترین زیبا دارید. شما نیاز دارید تا بهترین محصولات خود را در آن قرار دهید. احتیاج به نور مناسب برای روشنایی ویترین دارید. حال که افراد به ویترین شما توجه کردند و وارد فروشگاه شما شدند آیا دیگر وظیفه شما تمام شده؟ مسلما خیر! هدف شما از این جلب توجه ورود افراد به فروشگاه و خرید از شما بوده است. حال نیاز به یک دکوراسیون زیبا، کالاهای کامل و جور، فروشنده حرفه‌ای همراه با خوش رفتاری و  قیمت‌های مناسب دارید.

اگر شما تمام این مسیر را درست و اصولی طی کنید و زیاده روی نکنید حتما تمام تلاش‌های شما برای فروش محصول به بار می‌نشیند. مشاهده می‌کنید که تمام این مراحل در داخل فروشگاه شما اتفاق افتاده است. حال فرض را بر این بگیریم که این فروشگاه کالای برق وب‌سایت شماست. تمام این مسیر که در داخل وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد سئو داخلی سایت یا سئو On-Page نام دارد.

سئو داخلی یا On Page Seo چیست؟

سئو داخلی چیست

سئو On-Page یا همان سئو داخلی وب‌سایت به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. هر فعالیتی که در سایت انجام می‌دهیم از تولید محتوا و لینک سازی داخلی گرفته تا طراحی صفحات سایت و موبایل پسند کردن سایت، مربوط به سئو داخلی سایت می‌شود. به تمام فعالیت‌هایی که ما برای کاربرپسند بودن سایت انجام می‌دهیم سئو داخلی سایت گفته می‌شود. نقطه شروع بهینه سازی هر سایت برای کسب رتبه‌های بالا سئو داخلی آن سایت می‌باشد. زیرا شما در این بخش برعکس سئو خارجی سایت بیشترین کنترل را بر سایت دارید. سکان هدایت یک سایت برای رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل همین نقطه است. هر تغییری که شما در محتوای سایت خود ایجاد می‌کنید مستقیما بر رتبه شما در نتایج مشهود خواهد بود.

ایجاد ساختار برای سایت

ایجاد ساختار برای سایت

ایجاد یک ساختار مناسب برای هر سایت از مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی آن سایت است. اهمیت این بخش برای سایت از نان شب هم واجب‌تر است. یک ساختار مناسب برای سایت برای دسترسی به بخش‌های مختلف سایت مهم است. معماری مناسب یک سایت باعث می‌شود تا کاربر در میانه سایت شما سرگردان نشود و اثر منفی بر سایت به جا گذارد. جدا از این موضوع یک ساختار مناسب باعث می‌شود تا گوگل بهتر سایت شما را درک کند. این کار باعث می‌شود تا صفحات شما با هم رقابت نکنند.

تاثیر سئو تکنیکال بر سئو داخلی سایت

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال به معنای بهینه سازی صفحات سایت از لحاظ فنی است. سئو تکنیکال رعایت استانداردهای سئو در کد نویسی و طراحی سایت است. از اولین قدم‌های شروع فرآیند سئو، توجه به زیر ساخت و کد نویسی و المان‌های سایت و نحوه استفاده از آن‌ها است. هدف اصلی استفاده سئو تکنیکال بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به این صورت که اگر سایت شما محتوای غنی و پر مغزی داشته باشد اما از تکنیکال مشکل داشته باشد سایت شما با شکست مواجه می‌شود. همان قدر که نادیده گرفتن سئو تکنیکال وحشتناک است کار کردن با آن لذت بخش است و باعث می‌شود تا کاربر از کار کردن با بخش‌های مختلفش لذت ببرد.

عنوان صفحه (Page Title)

عنوان صفحه

یکی از عواملی که تاثیر به سزایی بر سئوی داخلی وب سایت شما دارد عنوان صفحه یا Page Title است. عنوان سایت کدام بخش سایت است؟ زمانیکه کاربران یه کلمه را جستجو می‌کنند اولین چیزی که مشاهده می‌کنند عنوان صفحه است. عنوان صفحه اولین خطی است که در نتایج جستجو نشان داده می‌شود. عنوان صفحه در تگ تایتل قرار می‌گیرد.

هدف از عنوان صفحه  این است که مردم روی آن کلیک کنند، به وب سایت شما بیایند و پست شما را بخوانند یا محصول مورد نظرخود را بخرند. اگر عنوان شما به اندازه کافی خوب نباشد، مردم آن را نادیده می‌گیرند و به وب‌سایت‌های دیگر می روند. پس عنوان صفحه باید به قدری جذاب باشد تا کاربر بخواهد روی آن کلیک کند.

تگ توضیحات (Meta Description) چه تاثیری بر سئوی داخلی سایت دارد

تگ توضیحات

تگ توضیحات در اصل خلاصه‌ای از تمام محتویات صفحه هدف شماست که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می‌شود. تگ توضیحات اگر مناسب و اصولی نوشته شده باشد می‌تواند کاربر را ترغیب به کلیک کردن بر روی صفحه شما کند. تگ توضیحات اساساً هنگام وارد شدن به صفحه از چشم کاربر پنهان هستند اما در نتایج جستجو جز مهم‌ترین عوامل سئو به حساب می‌آیند. هنگامی که شما سئو داخلی را شروع می‌کنید و صفحه شما وارد نتایج بالا گوگل می‌شود اهمیت تگ توضیحات و عنوان صفحه نمایش داده می‌شود.

متا تگ کلمات کلیدی

متا تگ کلمات کلیدی

یکی دیگر از متا تگ‌هایی که در بهینه سازی سایت از آن استفاده می شود متا تگ کلمات کلیدی یا Meta Keywords ها هستند. شما با استفاده از متا تگ‌ها می‌توانید کلمات کلیدی یک صفحه را در دسترس مرورهای جستجو قرار دهید. موتورهای جستجو از محتوای این برچسب برای درک موضوع و محتوای صفحه بهره می‌گیرند. در حال حاضر موتورهای جستجو گوگل به این متا تگ اهمیت نمی‌دهند.

ساختار بندی URL

ساختار بندی url

URL سایت همان آدرس اختصاصی هر سایت است. به نظر می‌رسد که URL ها فقط آدرس صفحه خاصی را نشان می‌دهند و کاربری دیگری ندارند. اتفاقا کاملا بر عکس. از نظر افرادی که مسئول سئو سایت هستند URL  اهمیت بسیار زیادی دارد و اطلاعات مهم سایت را در دل خود جا می‌دهد. URL ها برای موتورهای جستجو نقش محتوا صفحه و جایگاه آن صفحه در ساختار سایت شما را نمایان می‌سازد. از طرفی URL ها ارتباط بین صفحات سایت شما را نشان می‌دهد. هر چه ساختارURL شما کوتاه‌تر و خواناتر باشد تجربه کاربری بیشتری ایجاد می‌کند.

تگ های بدنه

تگ های بدنه

تگ‌های بدنه همان بخش بصری سایت شما است. هر تصویر، متن، لینک، جدول، لیست و هر نوع آیتم دیگری که در سایت مشاهده می‌کنید در تگ بدنه قرار دارد. در تگ‌های بدنه شما می‌توانید برای محتوا خود انواع قالب‌ها، طراحی‌ها، و شناوری‌های خاص و جذابی را طراحی کنید و کاربر از بودن در سایت شما لذت ببرد. همین مطلب باعث می‌شود تا کاربر ترغیب شود و بخش‌های دیگر سایت را مشاهده کند و از گشتن در سایت لذت ببرد.

چگالی کلمات کلیدی و اثرات آن بر سئو داخلی سایت

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی در متن، یکی از عوامل مهم سئو سایت است که رعایت نکردن و زیاده روی در آن باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه  اثر مثبت در سایت مشاهده نکنیم بلکه باعث می‌شود تا گوگل صفحه ما را اسپم شناسایی کند. اگر کلمات کلیدی در جای مناسب به کار بروند  گوگل به راحتی موضوع صفحه را تشخیص دهد. تا چندین سال قبل استفاده زیاد از کلمه کلیدی باعث می‌شد تا سایت به راحتی به لینک‌های بالای سایت برسد. حتی اگر آن موضوع به راحتی و درستی به کاربر منتقل نشود. اما در حال حاضر با پیدایش و تغییرات در الگوریتم‌های گوگل، برای تشخیص میزان استفاده کلمه کلیدی می‌توان از فرمول درصد کلمات کلیدی به باقی کلمات در یک صفحه استفاده کرد.

موبایل پسند کردن سایت

موبایل پسند کردن سایت

امروزه کاربران بیشتر از طریق کوبایل وارد وب‌سایت می‌شوند،یعنی اگر وب سایت شما موبایل پسند یا ریسپانسیو و واکنش گرا نباشد عملاً شما نیمی از ترافیک را از دست می‌دهید. هنگامی که شما تمام مراحل سئو داخلی را به درستی طی کرده باشید اما در این مورد نقص داشته باشید، سایت شما بیشتر از نیمی از ترافیک خود را از دست می‌دهد. بخش فاجعه بار این است که آن ترافیک وارد سایت‌های ریسپانسیو می‌شوند و باعث می‌شوند تا سایت‌های رقیب رشد کنند و جایگاه‌های بالا را به دست آورند. همچنین سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شما نیز بسار مهم است و  گوگل هنگام تعیین رتبه شما، سرعت بارگذاری در موبایل را هم مد نظر می‌گیرد و بعد جایگاه صفحه شما را مشخص می‌کند.

بهینه سازی عکس ها

بهینه سازی عکس ها

یکی از عواملی که باعث می‌شود سایت شما یک سایت دوست داشتنی باشد بهینه سازی تصاویر است. بهینه سازی عکس‌ها به سایت شما کمک می‌کند تا هنگام لود هر صفحه حجم کمتری از کاربر گرفته شود و سایت شما سریع‌تر بالا بیاید. این امر باعث می‌شود تا کاربر زمان زیادی را منتظر سایت شما نماند. از طرفی ممکن است تصاویر انتخابی با کاهش کیفیت شدید بعد از کم کردن حجم آنها  و بهینه سازی آنها شوند. همین دلیل خیلی از سایت‌ها است که طراحی زیبایی دارند اما تصاویر بی کیفیت و به اصطلاح پیکسلی باعث می‌شود تا سایت جلوه بدی پیدا کند. مهم‌ترین و حساس‌ترین نکته بهینه سازی تصاویر در این است که با استفاده از روش‌هایی حجم آن تا اندازه‌ای کم شود که کیفیت تصاویر هیچ تغییری نکند.

لینک سازی داخلی ، مهم ترین بخش سئو داخلی!

لینک سازی داخلی

لینک داخلی یا انکرتکست‌ها متن‌هایی هستند که هنگام کلیک بر روی آنها وارد صفحه دیگری از همان سایت می‌شویم. لینک دهی داخلی باعث می‌شود تا گوگل هنگام خزش در سایت از صفحه‌ای به صفحه دیگر وارد شوند. لینک دهی یکی از مسائلی است که اگر به خوبی انجام شود می‌تواند صفحات اصلی و زیر مجموعه را برای گوگل مشخص کند. لینک دهی باعث می‌شود تا کاربر هنگام مطالعه یک مطلب بتواند مطالب مرتبط با همان موضوع را بدون خارج شدن از سایت پیدا کند. اگر هنگام لینک سازی داخلی محتوای صفحات شما به هم نزدیک نباشند یا به اشتباه لینک سازی انجام دهید باعث جریمه شدن از سوی گوگل می‌شود. لینک سازی داخلی یکی از مباحثی است که به استراتژی نیاز دارد.

کنیبالیزیشن

کنیبالیزیشن

کنیبالیزیشن زمانی رخ می‌دهد که شما صفحاتی با کلمات کلیدی یکسان و یا مشابه داشته باشید در نتیجه گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد کدام یک از صفحات شما دارای ارزش بیشتری است، بنابراین صفحات شما با یکدیگر رقابت می‌کنند و حتی ممکن است دو یا چند صفحه از سایت در نتایج گوگل نشان داده شود و این اتفاق باعث می‌شود که رتبه شما بسیار کاهش پیدا کند.

سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتور های سئو داخلی

سرعت سایت

از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود یک سایت بازدید بیشتر یا کمتر نسبت به سایر سایت‌ها داشته باشد سرعت لود شدن صفحه سایت است. سرعت سایت و نحوه کم کردن زمان لود شدن سایت از ابتدایی‌ترین مسائل سایت است که باید رفع شود و بهبود یابد. همان‌طور که گوگل اعلام کرده است بهینه بودن سرعت سایت در افزایش رتبه سایت تأثیر بسزایی دارد. هر چه سرعت سایت شما بیشتر باشد باعث می‌شود تا به رتبه‌های بالا برسید و نرخ تبدیل صفحه شما بیشتر شود.

کیورد ریسرچ (Keyword Research)

تحقیق کلمات کلیدی به معنای یافتن و تجزیه و تحلیل کلماتی است که کاربران شما در اینترنت جستجو می‌کنند. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید مخاطبان هدف برای دسترسی به محصولات و خدمات شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند. با استفاده از کیورد ریسرچ می‌توانید استراتژی سئوی سایت را تدوین و بر اساس آن وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید. در ادامه نحوه تحقیقات کلمات کلیدی را به شما توضیح می‌دهیم:

1. لیستی از موضوعاتی که به کسب‌وکار شما مرتبط است، تهیه کنید.
برای شروع کیورد ریسرچ باید فعالیت‌هایی که در کسب‌وکار شما صورت می‌گیرد، لیست کنید. شما می‌توانید خود را جای کاربران بگذارید و بررسی کنید که کاربران شما چرا به کسب‌وکار شما نیاز دارند. برای مثال اگر شما در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنید، ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، سئو و …. موضوع‌های مرتبط با کسب‌وکار شما است.

2. کلمات کلیدی اصلی موضوعات را لیست کنید.
حالا که موضوعات خود را مشخص کرده‌اید، نوبت به پیداکردن کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها می‌رسد. این کلمات کلیدی، عباراتی هستند که به نظر شما بسیار مهم است زیرا مشتری شما احتمالا از این کلمات برای جستجو استفاده می‌کند. برای مثال برای موضوع سئو، می‌توان از کلمات کلیدی خدمات سئو، آموزش سئو، سئو چیست؟، تعرفه سئو سایت و …. استفاده کرد. یکی از راه‌هایی که می‌توان کلمات کلیدی را پیدا کرد، بررسی رقبا است. ببینید رقبای شما با چه کلمات کلیدی چه رتبه‌ای دارند، این به شما در تهیه استراتژی وب‌سایت شما کمک خواهد کرد.

3. فهرست کلمات کلیدی خود را گسترش دهید.
اگر در پیداکردن کلمات کلیدی که کاربران شما جستجو می‌کنند، به مشکل خورده‌اید، می‌توانید از گوگل و ابزارهای آن استفاده کنید. زمانی که شما در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل یک فهرست که به موضوع سرچ‌شده مرتبط است، به شما نشان می‌دهد. همچنین در انتهای نتایج، برخی کلمات کلیدی مرتبط با چیزی که شما سرچ کردید، به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از این کلمات را به فهرست خود اضافه کنید. برای پیداکردن کلمات کلیدی بیشتر یا میزان جستجو هر کیورد، می‌توانید از ابزارهای سئو مانند google trends، KeywordPlanner و Kwfinder استفاده کنید.

برای تعیین کیورد باید به سه موضوع توجه کنید:
• ارتباط (Relavance): کلمه‌کلیدی با محتوا و وب‌سایت شما مرتبط است؟ محتوای شما تنها در صورتی برای یک کلمه‌کلیدی رتبه خوبی خواهد گرفت که نیاز کاربران را برآورده کند.
• اعتبار (Authority): آیا محتوای شما برای کاربران مفید است؟ اگر وب‌سایت شما آتوریتی بالایی نداشته‌باشد و شما قصد رقابت با کیوردهای سخت را دارید، شانس کمی در گرفتن جایگاه خوب خواهید داشت. از طریق لینک‌سازی خارجی، اعتبار سایت خود را بالا ببرید.
• حجم جستجو (Volume): ممکن است برخی از کلمات کلیدی در صفحه اول قرار بگیرند. اما ترافیکی برای سایت شما نداشته باشند. زیرا اصلا توسط مخاطبان جستجو نمی‌شود! پس به میزان جستجو کلمات کلیدی خود دقت کنید تا متوجه نیاز و خواسته کاربر شوید.

سئو برچسب‌ها

ساختار برچسب‌ها مانند دسته‌بندی است. برای مثال شما وقتی در یک سایت گردشگری در مورد هتل‌های کیش جستجو می‌کنید، در انتهای محتوا یک‌سری برچسب مانند برچسب کیش، هتل و …. وجود دارد. با کلیک روی هرکدام از این برچسب‌ها محتوای مرتبط با آن نمایش داده می‌شود. مثلا اگر برچسب کیش را انتخاب کنید، تمام محتواهای مربوط به کیش مانند جاهای دیدنی، هتل‌ها و ….. را خواهید دید.
برچسب‌ها در سئو یکی از مهم‌ترین موضوعات هستند زیرا استفاده اشتباه از آن‌ها، آسیب جدی به سئوی سایت شما خواهد زد. در واقع هرکدام از این برچسب‌ها یک صفحه ایجاد می‌کنند. برای مثال 10 برچسب برای یک مطلب باعث به‌وجودآمدن 10 صفحه تکراری می‌شود. صفحاتی که محتوای یکسان دارند اما عنوان آن‌ها باهم متفاوت است. علاوه بر Duplicate Content، صفحات شما باهم کنیبال می‌شوند و گوگل نمی‌داند کدام صفحه را به کاربر نشان دهد! در نتیجه رتبه سایت شما به شدت کاهش می‌یابد! اگر قصد استفاده از برچسب‌ها را دارید، حتما باید با استراتژی و براساس نیاز کاربران آن‌ها را به محتوای خود اضافه کنید. همچنین نوایندکس‌کردن این تگ‌ها یکی از راه‌هایی است که برای جلوگیری از کنیبال‌شدن و صفحات تکراری استفاده می‌شود.

سئو محتوا

سئو محتوا یکی از موضوعات مهم در سئو داخلی است. سئو محتوا به محتوایی گفته می‌شود که به نیاز کاربر پاسخ دهد و مطابق با قوانین گوگل بهینه‌ شده‌باشد. برای نوشتن محتوای بهینه‌شده باید اول مخاطب خود را مشخص کنید و براساس نیاز و سوالات آن، محتوا تولید کرده و منتشر کنید. در نتیجه اولین مرحله نوشتن محتوای بهینه‌شده، تحقیق کلمات کلیدی است تا متوجه شوید کاربران شما چه چیزی سرچ می‌کنند.
در هنگام نوشتن محتوا، باید به نکاتی توجه کنید تا توسط گوگل جریمه نشوید. سعی کنید محتوای خود را ساده و جذاب بنویسد. میزان چگالی کلمات کلیدی هر محتوا 1 تا 3 درصد است. در غیر اینصورت گوگل فکر می‌کند شما از بمباران کلمه کلیدی برای افزایش رتبه استفاده کرده‌اید و شما را جریمه می‌کند! محتوا به شما کمک می‌کند تا لینک‌سازی داخلی انجام دهید. شما می‌توانید از یک محتوا به محتوای دیگر لینک دهید. این کار باعث می‌شود تا کاربران و موتورهای جستجو به صفحات دیگر دسترسی داشته باشند. همچنین با داشتن یک محتوای خوب و معتبر، می‌توانید از سایت‌های دیگر لینک دریافت کنید که باعث افزایش اعتبار سایت شما خواهد شد! پس قدرت سئو محتوا را دست کم نگیرید! در مقاله “سئو محتوا ” به طور کامل درباره مراحل بهینه‌سازی محتوا توضیح داده‌ایم.

آشنایی با خوشه‌بندی محتوا (پیلار و کلاستر)

خوشه‌بندی محتوا کار شما را در نوشتن محتوا و انجام لینک‌سازی داخلی راحت می‌کند. پیلار موضوع و ستون اصلی در نظر گرفته‌شود. کلاستر زیر مجموعه‌‌ی پیلار است. بگذارید با یک مثال ساده این موضوع مهم را برای شما کامل توضیح دهم. در وب‌سایت ما، “سئو” به عنوان پیلار است. اگر توجه کنید، می‌بینید که سئو یک موضوع بسیار کلی است و از بخش‌های مختلفی مانند سئو داخلی، سئو خارجی و ….. تشکیل شده‌است. پس سئو داخلی و سئو خارجی کلاستر سئو محسوب می‌شوند. از طرفی سئو داخلی و سئو خارجی نیز از قسمت‌های مختلفی مانند لینک‌سازی داخلی و خارجی، بهینه‌سازی عکس‌ها و …. تشکیل شده‌اند.
خوشه‌بندی محتوا به شما کمک می‌کند تا از یک موضوع کلی، زیرمجموعه‌های فراوان پیدا کنید و برای آن‌ها محتوا بنویسد. همچنین در لینک‌سازی داخلی به مشکل نمی‌خورید زیرا ساختار محتوای شما کاملا مشخص شده‌است. شما می‌توانید از کلاستر به پیلار خود لینک بدهید و یا برعکس. حتی می‌توانید از کلاستر به کلاستر نیز لینک‌سازی کنید. با این کار به راحتی لینک‌سازی خود را انجام می‌دهید و وقتی محتوای وب‌سایت شما زیاد شد در هنگام نوشتن محتوا یا لینک‌سازی سردرگم نمی‌شوید! پس حتما قبل از نوشتن محتوا، این ساختار را ایجاد کنید. از ابتدا نیاز نیست یک خوشه‌بندی گسترده ایجاد کنید. ساختار اصلی محتوای خود را ایجاد کرده و کم کم با توجه به نیاز کاربر آن را گسترش دهید.

چک لیست سئو داخلی سایت

چک لیست سئو

چک لیست سئو داخلی به تمام مواردی گفته می‌شود که باعث بهبود و بهینه سازی سایت شما گفته می‌شود. این چک لیست باعث می‌شود تا سایت شما در تمام بخش‌های سئو داخلی بهینه شود. برای این که بدانید این چک لیست چگونه نوشته می‌شود می‌توان از چک لیست زیر استفاده کرد.

چک لیست سئو داخلی :

  1. کلمه کلیدی در عنوان صفحه
  2. کلمه کلیدی در تگ H1
  3. کلمه کلیدی در آدرس URL
  4. طول URL
  5. کلمه کلیدی در تگ Meta Description
  6. تجربه کاربری زیبا در ساختار محتوا
  7. محتوای منحصر به فرد
  8. خوانایی محتوا
  9. کلید واژه اصلی در 100 کلمه اول
  10. عنوان های فرعی در تگ H2
  11. کلمات کلیدی هم معنی با کلمه کلیدی
  12. محتوای غنی
  13. استفاده از لینک های خارجی
  14. لینک سازی داخلی
  15. اطمینان از لینک های استفاده شده
  16. بهینه سازی آلت تصاویر
  17. واکنشگرایی سایت
  18. سرعت زیاد سایت
  19. پروتکل HTTPS
  20. طول زمان ماندگاری کاربر
  21. نرخ پرش
  22. طول مطالب
  23. عمق محتوا
  24. استفاده از پرونده های چند رسانه ای
  25. تازگی محتوا
  26. نگارش و دستور زبان

مهم ترین فاکتور های چک لیست سئو :

فاکتور هایی که در بالا آورده شد ارزش یکسانی ندارند و بعضی از این فاکتور ها مهم ترند که در پایین به آن ها اشاره می‌کنیم.

وانکشگرایی به تلفن همراه: حتما مطمئن باشید که سایت شما نسبت به دستگاه های همراه بهینه سازی شده است.

سرعت سایت: بدون تعلل نسبت به این مورد اقدام کنید چون زمان کاربران شما بسیار ارزشمند است.

کلمه کلیدی در ابتدا عنوان صفحه: ترجیحا کلمه کلیدی را در ابتدا عنوان قرار دهید.

پیوند های داخلی: پیوند داخلی بین صفحات مرتبط خود ایجاد کنید.

طول محتوا: مطمئن شوید که طول متن شما تا حدی که امکان دارد طولانی و عمیق است.

شما همراهان گرامی می‌توانید برای یادگیری بهتر و اصولی سئو به خصوص مبحث سئو داخلی در دوره جامع سئو شرکت کنید.در این دوره مباحث به صورت کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد تا در کوتاه ترین زمان این مباحث اموزش داده شود.

برای شرکت در این دوره سئو شما می‌توانید از طریق صفحه ارتباط با من ، با ما تماس بگیرید.

امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید. من علاقه مندم تا تجارب  و نظرات شما را درباره سئو داخلی بدانم و به بهبود یکدیگر در این زمینه کمک کنیم.

سئو داخلی سایت چیست؟

سئو داخلی شامل تمامی فعالیت‌هایی است که در داخل سایت انجام می‌شود تا به بهینه‌سازی آن کمک کند. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل ساختارهای محتوایی و یا بهبود کدهای سایت باشد. در مقاله سئو داخلی سایت ندا خالقی به خوبی در رابطه با این موضوع صحبت شده است.

چرا سئوی داخلی مهم است؟

هر چقدر شما بتوانید در بخش سئو داخلی بهینه‌تر عمل کنید، هزینه‌های سئو خارجی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

تکنیک‌های سئو داخلی چیست؟

انجام کیورد ریسرچ، بهبود ساختارهای داخلی، عناوین، بررسی کیورد مپ سایت و کدهای آن از جمله تکنیک‌های اصلی شناخته می‌شوند.

8 Comments

  • سئو داخلی خیلی جذاب تر از سئو خارجی و تکنیکاله. سئو خارجی بعضی وقتا بیش از حد میره رو مخ

  • سلام . ببخشید ساختار url بهتره که فارسی باشه یا انگلیسی؟ تاثیری روی سئو سایت داره؟

  • سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    میخواستم بدونم اگر یه بخشی از متن مقالمون رو عینا در متا دسکریپشن قرار بدیم از نظر گوگل ایرادی داره؟

  • سلام ممنون بابت مقاله عالیتون
    فقط یک سوال داشتم اینکه از کلمه کلیدی چقدر میتونیم توی مقالمون استفاده کنیم؟ من جایی میخوندم که نوشته بود هر چه طول این کلمه کلیدی بیشاتر باشد تعداد استفادش در متن باید کمتر باشد؟ این درسته ؟

  • سلام و وقت بخیر.
    یک سوالی برام پیش اومده. تاثیر سئو داخلی سایت رو فهمیدم ولی نمیدونم آیا سئو داخلی نسبت به بقیه مراحل سئو ( سئو خارجی) اولیت داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *