سئو‌ خارجی وبسایت (Off Page Seo)

لینک سازی خارجی

سئو‌ خارجی وبسایت شامل هر تلاشی است که در خارج از وبسایت شما برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو انجام می‌شود. در سئو‌ خارجی وبسایت، سایت شما از نگاه دیگران اهمیت پیدا می‌کند.

در واقع در سئو ‌خارجی وبسایت هدف، ایجاد تعامل و ارتباط با کاربران و سایر وبسایت‌ها به صورت اصولی و مفید است، تا از این طریق موتورهای جستجو بتوانند به صحت و کارایی سایت شما پی ببرند و وبسایت شما را در بهترین رتبه سازگار با آن قرار دهند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که سئو‌ خارجی وبسایت به تنهایی و بدون حضور سایر عواملی همچون سئو داخلی وبسایت ، تضمین کننده جایگاه وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو نخواهد بود. اما با این وجود درحالی که ما الگوریتم‌های رتبه دهی گوگل را بطور کامل نمی‌دانیم، مطالعات نشان میدهد که سئو‌ خارجی وبسایت احتمالا بیش از ۵۰ درصد در رتبه دهی موثر است.

بهینه سازی برای فاکتورهای رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود موتور جستجو و درک کاربر از محبوبیت، صحت و اعتبار سایت است. این امر توسط مکانهای معتبر دیگر در اینترنت (صفحات، سایتها، افراد و غیره) که به وب سایت شما لینک می‌دهند و یا آن را تبلیغ می‌کنند و به طور موثر کیفیت مطالب شما را تضمین میکنند، انجام می‌شود.

مهمترین فاکتورها در سئو‌ خارجی وبسایت

سئو‌ خارجی وبسایت باید کاملا به صورت طبیعی پیاده سازی شود تا سایت توسط گوگل اسپم یا پنالتی نشود. در زیر به فاکتورهای بسیار مهمی اشاره شده است که رعایت آنها می‌تواند کمک بزرگی به بهبود رتبه سایت شما در گوگل کند.
 لینک بیلدینگ (Link Building)
 لینک سازی رایگان
 شبکه‌های اجتماعی
 ریپورتاژ آگهی
 برندینگ

استراتژی سئو خارجی


سئوخارجی یک بخش جدانشدنی از سئو است. امروزه گوگل به سئو خارجی اهمیت زیادی می‌دهد و از طریق آن اعتبار سایت‌ شما را بررسی می‌کند. گوگل برای بررسی بک‌لینک‌ها نسبت به قبل بسیار سخت‌گیرانه عمل کرده و اگر متوجه شود که شما از روش‌ها سئو کلاه سیاه برای لینک‌سازی خارجی استفاده کرده‌اید، شما را به شدت مجازات می‌کند. در ادامه استراتژی سئو خارجی را بررسی می‌کنیم:


1. اگر می‌خواهید به طور طبیعی لینک دریافت کنید، باید محتوای جذاب و مفید بنویسید. اگر محتوای شما عالی باشد، مطمئن باشید که سایت‌ها به شما لینک خواهند کرد. دریافت لینک به صورت طبیعی یک تکنیک سئو کلاه سفید است که نزد گوگل ارزش بالایی دارد.


2. برای لینک‌سازی خارجی می‌توانید از فروم‌ها استفاده کنید. فروم‌‌ها یا تالار گفتمان، محلی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات است. شما می‌توانید در فروم‌ها، کسب‌وکار خود را تبلیغ و به سایت خود لینک دهید.


3. از قدرت رسانه‌های اجتماعی غافل نشوید. سوشال سیگنال‌ها به بهبود سئوی شما کمک می‌کنند. البته سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته‌باشید، با کاربران تعامل کنید و به نظرات و سوالات آن‌ها پاسخ دهید. همچنین می‌توانید از اینفلوئنسرها بخواهید تا کسب‌وکار شما را به بقیه معرفی کنند.


4. در وبلاگ‌ها کامنت بگذارید. این کار به سئوی شما کمک می‌کند. البته در انجام این کاردقت کنید زیرا با گذاشتن کامنت زیاد به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته می‌شوید.


5. برای تدوین استراتژی لینک‌سازی خارجی، رقبای خود را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کسانی که کسب‌وکاری مانند شما دارند چگونه لینک‌سازی انجام داده‌اند که در گوگل رتبه خوبی کسب کرده‌اند.

برنامه لینک‌سازی


برای انجام لینک‌سازی باید طبق یک برنامه و استراتژی جلو برید. همان‌طور که می‌دانید، گوگل برای سایت‌هایی ارزش قائل است که به طور طبیعی لینک دریافت می‌کنند. الگوریتم‌های گوگل روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. پس شما باید با دقت لینک‌سازی خود را انجام دهید. برای مثال نباید در بازه زمانی بسیار کوتاه از ریپورتاژ استفاده کنید و یا از طریق PBN بک‌لینک‌های زیادی درست کنید چرا که الگوریتم‌های گوگل متوجه خواهند شد و شما را جریمه می‌کنند. استراتژی لینک‌سازی خود را به‌گونه‌ای تدوین کنید که متناسب با بودجه شما باشد و گوگل نیز متوجه لینک‌سازی مصنوعی شما نشود. البته این موضوع دقت کنید که کیفیت لینک از کمیت آن بسیار مهم‌تر است. به این معنا که چند لینک باکیفیت نسبت به هزاران لینک بی‌کیفیت ارجحیت دارد!

لینک بیلدینگ و بک لینک سازی در سئو‌ خارجی وبسایت

لینک بیلدینگ در سئو خارجی وبسایت
لینک بیلدینگ در سئو‌ خارجی وبسایت

در بهینه سازی وبسایت یا سئو ‌خارجی وبسایت، لینک بیلدینگ یکی از مهمترین فاکتورها است. لینک بیلدینگ را محبوب‌ترین عامل در رتبه‌بندی سایت در سئو‌ آف پیج در نظر می‌گیرند. بک لینک سازی کار ساده‌‌ای نیست اما اگر درست اجرا شود می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی سایت داشته باشد.
به عبارت دیگر با این کار به موتورهای جستجو اعلام می‌کنیم که این صفحه دارای اطلاعات مفید و ارزشمند است. برای لینک سازی در سئو‌ خارجی وبسایت می‌توانید از روش‌های لینک سازی رایگان هم استفاده کنید.

به روند دریافت «لینک» از یک وبسایت به وبسایت خودتان، لینک بیلدینگ گفته می‌شود. موتورهای جستجوگر از لینک‌ها برای تعقیب وبسایت‌ها استفاده می‌کنند. آنها لینک‌های موجود در بین تک تک صفحات وبسایت تان را دنبال می‌کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک‌های موجود در بین وبسایت‌ها را زیر نظر دارند.
می‌توان گفت، موتورهای جستجوگر به دو روش از لینک‌ها استفاده می‌کنند:
برای یافتن وبسایت‌ها و صفحات جدید
برای تصمیم گیری دربارۀ رتبه بندی یک سایت


زمانی که موتورهای جستجوگر وبسایت‌ها را شناسایی می‌کنند، می‌توانند محتوای آن صفحات را استخراج و به ایندکس خود اضافه کنند. به این ترتیب، آنها می‌توانند تصمیم بگیرند آیا یک صفحه کیفیت لازم برای رتبه بندی در کلمات کلیدی مرتبط را دارد یا خیر؟ هنگامی که موتورهای جستجوگر در این باره تصمیم می‌گیرند، تنها به محتوای صفحه دقت نمی‌کنند، بلکه تعداد لینک‌هایی که به سایت اشاره دارند و کیفیت آن لینک‌ها برایشان اهمیت دارد و در سئو‌ خارجی وبسایت موثر است.زیرا هر لینکی که وب سایت های دیگر به شما می‌دهند به معنای این است که شما منبع خوبی هستید و ارزش دریافت لینک را دارید در غیر اینصورت هیچ سایتی به شما لینک نخواهند داد. در نتیجه لینک سازی خارجی روشی خوب برای تعیین کیفیت محتوای صفحه است.

لینک سازی رایگان در سئو‌ خارجی وبسایت

گاهی اوقات بودجه بندی ما برای سئو ‌خارجی وبسایت به ما اجازه ساخت لینک‌های با کیفیت و قوی را نمی‌دهد به همین دلیل به سراغ بک لینک‌های رایگان میرویم. البته این تصور که رایگان بودن این بک لینک‌ها نشانه بی‌کیفیتی آنهاست کاملا غلط است. بسیاری از لینک‌های وبسایت‌های معتبر قدیمی و بزرگ به صورت رایگان است.

لینک سازی رایگان از طریق ساخت بک لینک رایگان در سیستم‌های وبلاگ دهی ایرانی و خارجی، رزومه ساز‌های انلاین، سایت‌های نظرسنجی، سایت‌های بازنشر محتوی، سایت‌های صفحه ساز و فرم ساز آنلاین، سایت‌های اشتراک ویدیو، سایت‌های دانشگاهی و آموزشی، ساخت پروفایل در سایت‌های با اتوریتی بالاو… میتواند انجام شود و تاثیر بسزایی در سئو ‌آف پیج وبسایت دارد. در جدول زیر تعدادی از این وبسایت‌های مفید را جمع آوری کرده ایم.

وبلاگ های ایرانی

وبلاگ های خارجی

سایت ساز ها

رزومه ساز ها

صفحه ساز ها و فرم سازها

سایت اشتراک ویدیو

Mihanblog.com

WordPress.com

wikidot.com

resume.io

pixeltogether.com

youtube.com

Parsiblog.com

launch.joomla.org

weebly.com

shriresume.com

superkobi.com

dailymotion.com

Persianblog.com

blogspot.com

site123.me

resume.com

ontrapages.com

vimeo.com

Blog.ir

edublogs.org

e-monsite.com

zety.com

jouwweb.nl

Aparat.com

Tebyan.net

doodlekit.com

simpsite.nl

resume.io

emailmeform.com

namasha.com

Rasekhoon.net

hatenablog.com

emyspot.com

shriresume.com

123contactform.com

namayesh.com

Avablog.ir

eklablog.com

webs.com

 

page.tl

mp4.ir

Blogsazan.com

webself.net

webnode.com

 

brandyourself.com

inet.ir

Blogsky.com

over-blog.com

yolasite.com

 

formsite.com

mihanvideo.com

 

altervista.org

zoho.com

 

pixeltogether.com

tamasha.com

 

estranky.sk

jimdo.com

 

superkobi.com

dalfak.com

 

blog.fc2.com

webself.net

 

ontrapages.com

dinook.com

شبکه‌های اجتماعی در سئو‌ خارجی وبسایت

برای بهینه‌ سازی خارجی وبسایت می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید که می‌تواند شکل دیگری از لینک بیلدینگ باشد. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی بعد از ایجاد پروفایل مقالات خود را به اشتراک بگذارید، مت کاتز متخصص جستجوی گوگل گفته که لینک‌های نوفالوی شبکه‌های اجتماعی تاثیر مستقیمی روی سئو‌ خارجی وبسایت ندارند، اما به این معنی نیست که در گوگل لینک‌های نوفالو را نادیده می‌گیریم، یکی از جالب‌ترین کاربرد‌های لینک‌های نوفالو، کسب اعتماد گوگل است.

سئو که به عنوان تکنیک‌ها‎ی افزایش رتبه سایت می‎باشد، از طرق مختلفی صورت می‎گیرد یکی از این راه‎ها استفاده از شبکه‌ها‎ی اجتماعی است. اگر چه فعالیت در شبکه‌ها‎ی اجتماعی بطور مستقیم موجب سئو نمی‎شود، اما به شکل غیر مستقیم روش مناسبی برای ارتقا رتبه سایت به شمار می‎رود که چگونگی و شرح این امر را در زیر مرور می‎کنیم:

• در شبکه‌های اجتماعی امکان به اشتراک گذاری لینک وبسایت‌ها و دریافت ترافیک طبیعی از این طریق وجود دارد.
• شبکه‌های اجتماعی در معرفی محصولات و کسب کار شما و به عبارت بهتر در برندینگ مجموعه شما تاثیر بسزایی دارند.
• بارگذاری پست‌ها‎ و مطالبی متناسب با حیطه فعالیت وب سایت، به معنای معرفی سایت برای کاربران شبکه‌ها‎ی اجتماعی می‎باشد.
• برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و کسانی که در شبکه‌ها‎ی اجتماعی با ما در ارتباط هستند منجر به اطلاع یافتن از نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان است. 

• قرار دادن مطالب در درون شبکه‌ها‎ی اجتماعی منجر به ایندکس شدن سریع مطلب در موتورهای جستجو می‎شود. در نتیجه این امر موتورهای جستجو تشخیص می‎دهند که نویسنده اصلی شما هستید زیرا زودتر از سایرین (کپی برداران)، مطلب شما ایندکس می‌شود.

سوشال سیگنال چیست؟

سوشال سیگنال به فعالیت‌های کاربران مانند لایک ‌کردن، اشتراک‌گذاری و ….. در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود. این فعالیت‌ها توسط موتورهای جست‌وجو بررسی می‌شود. وقتی شما در شبکه‌های اجتماعی پستی به اشتراک می‌گذارید که در آن لینکی به وب‌سایت خود داده‌اید، و آن پست در رسانه‌های اجتماعی محبوب می‌شود، گوگل به این موضوع پی می‌برد که این وب‌سایت اهمیت زیادی دارد و در نتایج باید جایگاه خوبی بگیرد.

به طور کلی سوشال سیگنال باعث ترافیک بیشتر و کاهش بانس‌ریت و افزایش آگاهی از برند می‌شود. زیرا امروزه بیشتر افراد، وقت خود را در این رسانه‌های اجتماعی می‌گذارند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب رسانه‌های اجتماعی این است که کاربران می‌توانند در آن نظرات خود را با بقیه به اشتراک بگذارند. بقیه افراد با دیدن نظرات ترغیب می‌شوند تا از وب‌سایت شما دیدن کنند. در نتیجه این کار باعث می‌شود که ترافیک زیادی جذب کنید. همچنین کاربرانی که از طریق رسانه‌های اجتماعی با یک کسب‌وکار آشنا می‌شوند، به احتمال زیاد نسبت به بقیه، بیشتر در وب‌سایت این کسب‌وکارها می‌روند و زمان زیادی را صرف بررسی محصولات و خدمات آن‌ها می‌کنند.

اما از شبکه‌های مجازی می‌توانیم برای سوشال سیگنال استفاده کنیم؟ شما می‌توانید از توییتر، لینکدین، فیسبوک، پینترست و اینستاگرام استفاده کنید. قبلا Google+ یکی از سوشال سیگنال‌های مهم محسوب می‌شد اما متاسفانه به دلیل سیاست‌های جدید گوگل دیگر قابل استفاده نیست. به این نکته توجه داشته ‌باشید که تلگرام یک پیام‌رسان است و جزء شبکه‌های اجتماعی به حساب نمی‌آید. برای داشتن سوشال سیگنال باید در پست‌های خود از CTA استفاده کرده و از کاربران بخواهید که کامنت گذاشته و یا پست شما را به اشتراک بگذارند.

ریپورتاژ آگهی 

ریپورتاژ آگهی در سئو خارجی وبسایت
ریپورتاژ آگهی در سئو‌ خارجی وبسایت

ریپورتاژ آگهی در سئو ‌خارجی وبسایت به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی‌طرفه به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است. ریپورتاژ آگهی زیر مجموعه بک لینک سازی در سئو‌ خارجی وبسایت است.

امروزه نیز بعد دیگری از ریپورتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم به گونه‌‌ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وبسایت تبلیغ‌کننده است، هم‌اکنون سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در قبال ثبت ریپورتاژ آگهی مبالغی نیز از شرکت تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند.

دربهینه‌سازی موتور جستجو ریپورتاژ آگهی برای دریافت لینک‌های خارجی (سئو‌ خارجی وبسایت) مورد استفاده قرار می‌گیرد که با ایجاد بک لینک و دریافت ترافیک ارجاعی در نهایت باعث افزایش رتبه سایت‌ها در گوگل می‌شود. همچنین رپورتاژ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در اینترنت میباشد که بوسیله آن قادر خواهید بود تا اخبار خود را در برترین رسانه‌ها منتشر نمایید.

PBN چیست؟

PBN یا Private Blog Network به مجموعه‌ای وبلاگ‌ها برای ایجاد لینک‌سازی خارجی و بهبود سئو گفته می‌شود. به بیان ساده‌تر وقتی شما برای وب‌سایت خود، چند بلاگ ایجاد کرده و از آن‌ها به وب‌سایت خود لینک می‌دهید، یک PBN ایجاد کرده‌اید. اما چرا از PBN استفاده می‌کنیم؟ همانطور که می‌دانید لینک‌سازی خارجی و دریافت لینک یکی از عوامل بسیار مهم برای رتبه‌بندی است. از طرفی برای ایجاد بک‌لینک اخلاقی و مطابق با سئو کلاه سفید، باید محتوای درجه‌یک بنویسید تا از سایت‌های با آتوریتی بالا لینک دریافت کنید. این کار نیاز به یک زمان طولانی و استراتژی اصولی نیاز دارد.

PBN یک روش سئو کلاه خاکستری است که به شما کمک می‌کند از طریق دامنه‌های مختلف، به سایت خود لینک دهید. این کار گوگل را فریب داده و باعث می‌شود تا موتورهای جستجو فکر کنند که سایت شما محتوای بسیار خوبی تولید می‌کند و اعتبار زیادی دارد. اگر PBN توسط الگوریتم‌های گوگل شناخته شود، جریمه خواهید شد! پس اگر قصد دارید از PBN برای لینک‌سازی خارجی استفاده کنید، با استراتژی و به صورت اصولی این کار را انجام دهید. زیرا کوچکترین اشتباه، در سئو سایت شما بسیار تاثیر می‌گذارد.

لینک‌های فالو و نوفالو

یکی از عواملی که گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها از آن استفاده می‌کند، لینک‌ها هستند. لینک‌های فالو یکی از قدرتمندترین و معتبرترین لینک‌ها در سئو هستند. گوگل لینک‌های فالو را دنبال کرده و متوجه می‌شود که این لینک‌ها به چه سایتی اشاره می‌کنند. از نظر گوگل وب‌سایت‌هایی که بک لینک زیادی دریافت کرده‌اند، بسیار ارزشمند هستند. زیرا محتوای مفید و موردنیاز کاربران را تولید می‌کند. در نتیجه آن‌ها را در نتایج جستجو، در رتبه‌های بالایی قرار می‌دهد.

به طور پیش‌فرض لینک‌ها فالو هستند. اما اگر در تگ لینک rel=”nofollow” اعمال شده‌‌باشد به آن لینک نوفالو می‌گویند. تگ نوفالو به موتورهای جستجو می‌گوید که این لینک را نادیده بگیرد و احتمالا بر روی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها تاثیر نمی‌گذارند. اما چرا گوگل تگ نوفالو را ایجاد کرد؟ تگ‌های نوفالو برای مبارزه وکاهش لینک‌های اسپم در کامنت‌ها استفاده شد. بعد از محبوبیت بلاگ‌ها، افرادی در بلاگ‌ها، کامنت گذاشته و به سایت خود لینک فالو می‌دادند. این کار باعث شد تا بک‌لینک‌های یک سایت افزایش پیدا کرده و سایت‌های اسپم در رتبه بالا قرار بگیرند و سایت‌های باکیفیت از نتایج جستجو خارج شود. به همین دلیل گوگل با ایجاد تگ نوفالو، تا حدودی لینک‌های اسپم را کاهش داد.

برندینگ 

هنگامی که به دنبال خرید یه کالا به صورت اینترنتی هستید عموما اولین وبسایتی که آنرا چک میکنید دیجی کالاست. این در واقع همان قدرت برندینگ است که موجب سرازیر شدن ترافیک به سمت وبسایت شما میگردد.وجود این ترافیک به صورت طبیعی عامل مهمی در بهبود وضعیت سایت شما در سئو‌ خارجی وبسایت است.

برندینگ در سئو زمینه معروف شدن سایت در گوگل را فراهم نموده و بدین ترتیب زمانی که افراد به جستجو در گوگل بپردازند، با نام سایت و برند شما مواجه خواهند شد و بدین ترتیب از برند شما دیدن خواهند کرد. این عمل موجب افزایش ورودی‌های سایت و در نتیجه نمره CRT سایت خواهد شد. بی‌شک این نوع برندینگ در سئو و بخصوص سئو‌ خارجی وبسایت تاثیر بسیار زیادی بر اعتبار سایت مورد نظر در گوگل خواهد داشت.

بدون شک تولید محتوا موثر و مناسب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر برند سازی در سئو‌ خارجی وبسایت داشته باشد. زیرا زمینه‌‌ای را فراهم می‌سازد که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت مذکور سپری نموده و بیشتر با برند مورد نظر آشنا شوند.
سئو و برندینگ دو حوزه کاملا متنوع هستند که می‌توانند تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر یکدیگر داشته باشند. امروزه برند به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار در سئو سایت تبدیل شده است. این در حالی است که سئوی قوی یکی از روش‌های برند سازی می‌باشد.

جالب است بدانید که برندینگ و سئو رابطه‌‌ای دو طرفه دارند. بدین معنی که پیشرفت هر کدام پیشرفت مورد دیگر را به دنبال خواهد داشت.
بی‌شک برند سازی درسئو ‌خارجی اگر به درستی انجام شود، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت کسب و کار مورد نظر داشته باشد.

همان طور که گفته شد سئو خارحی یکی از بخش‌های مهم سئو می‌باشد که دارای تکنیک‌های مختلفی می‌باشد.در این مقاله سعی بر این شد دیدی کلی نسبت به سئوخارجی برای شما به وجود آید. برای یادگیری عمیق‌تر این مباحث می‌توانید در دوره سئو شرکت کنید.

برای شرکت در دوره سئو از طریق صفحه ارتباط با من ، با من تماس بگیرید.

مشتاقانه منتظر شنیدن تجربیات، نظزات و انتقادات شما در مورد سئو خارجی هستیم.

6 Comments

  • مطلبتون خیلی خوب بود لذت بردم. اون بخش که وب سایت هارو برای سئو آف پیج معرفی کردین خیلییی خوب بود. اگه میشه یه تعداد سایت تولید محتوای کاربر هم معرفی کنید. میگن که لینک های خوبی میشه از اونا گرفت

  • خسته نباشید . ممنون از معرفی وب سایت ها برای سئو خارجی.اما اعتبار وبلاگ های خارجی بسیار بیشتر از وبلاگ های ایرانی هستش.میتونیم فقط از اونا استفاده کنیم تا سریع تر اعتبار سایتمون رو ببریم بالا؟

  • لیست وبسایتهای بک لینک سازی رایگان که معرفی کردین واقعا کاربردی و عالی هستن، ممنون بابت مطلب مفیدتون

  • مطلب مختصر و مفیدی بود و سوالی برای من پیش اومد اینه که سئو داخلی تاثیر بیشتری در رنک داره یا سئو خارجی؟
    و اینکه به نظرتون در off page برندینگ حرف اول رو نمیزنه؟ و خیلی مفید تر نسبت به لینک بیلدینگ و ریپورتاژ و …. نیست؟

  • سلام عالی بود ممنون بابت مطالب مفیدتون
    از اونجایی که سئو خارجی وبسایت موضوع حساس و مهمیه میخواستم بدونم چه فاکتورهایی باید موقع لینکسازی بهشون توجه کنیم؟ استفاده از pbnها رو شما توصیه میکنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *