منابع آموزش سئو

یکی از مواردی که در هر تخصصی وجود دارد آموزش است. آموزش درست می‌تواند فردی را تبدیل به یک متخصص کند و آموزش اشتباه قادر است علاقه شخص را از بین برده و بدون اینکه نیازهای آموزشی فرد را برطرف کند صرفا هزینه‌های شخص را افزایش دهد. درباره سئو هم به همین شکل بوده و آموزش سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. سئو دانش به روزی است که با توجه به الگوریتم های گوگل باید آپدیت شود. بنابراین در این تلاطم الگوریتمی گوگل بسیار مهم است که از وب‌سایت های درست در این زمینه استفاده کنیم. در مقاله منابع آموزش سئو به معرفی برخی از مهم‌ترین وب سایت های انگلیسی و فارسی در زمینه آموزش سئو می‌پردازیم.

منابع آموزش سئو
منابع آموزش سئو

منابع خارجی آموزش سئو

moz.com

سایت ماز در نوع خود یکی از مهم‌ترین منابع آموزشی و ابزار‌های سئو شناخته می‌شود. این سایت ابزار‌های رایگان در اختیار شما قرار‌ می‌دهد که از طریق آن‌ها‌ می‌توانید تحلیل درست و خوبی از وب سایت خود و رقبای خود داشته باشید. ابزارهای غیر رایگان نیز در این وب سایت موجودند که با پرداخت هزینه ماهیانه‌ می‌توانید از آن استفاده کنید و تحلیل و بررسی بهتری از سایت خود و رقبای خود داشته باشید.
در این وب سایت می‌توانید روزانه انواع مختلف مقاله‌های بروز نتیجه آزمایش‌ها و مطالعات متخصصان این حیطه را دریافت کرده و مطالعه کنید. غیر از این سایت ماز ابزار‌های پولی و غیر پولی متعددی در اختیار سئوکاران قرار‌ می‌دهد.

ahrefs blog

منبع خوب آنلاین دیگری که‌ می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید بلاگ وب سایت ahref است که به صورت مرتب مقاله‌های جدید آپلود کرده و نتیجه بررسی‌های متخصصان در قالب مقاله و ویدیو به شما ارائه‌ می‌شود. خود این سایت ابزارهای سئو به صورت پولی و رایگان به شما ارائه‌ می‌کند که‌ می‌توانید در کنار آموزش سئو در این سایت از ابزارهای آن هم برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید. این ابزارها برای سئو بسیار مفید بوده و‌ می‌تواند رنکینگ شما را در سرچ گوگل بالاتر ببرد. مقالات این سایت نیز که در قالب وبلاگ آن ارائه‌ می‌شوندا منبع بسیار خوب و به روزی برای آموزش سئو است.

semrush blog

سمراش در وهله اول ابزارهایی در اختیار شما قرار‌ می‌دهد که با استفاده از آن‌ها‌ می‌توانید بسیاری از مشکلات سایت خود را حل کرده و تحلیل درستی از آن داشته باشید. سمراش نیز یکی دیگر از وب سایت‌هایی است که ابزارهای بسیار خوبی در اختیار شما قرار‌ می‌دهد. این وب سایت نیز در وبلاگ خود آموزش‌ها و به روزرسانی‌های سئو را به کاربران نشان‌ می‌دهد. آموزش‌های این ابزار وبسایت معروف در حد بسیار خوبی قرار دارند که کاربردی بوده و با اطمینان بالایی مشکلات سایت شما را رفع می‌کنند.

Bachlinko

بک لینکو و رایان دین نا‌می آشنا در آموزش سئو این وب سایت نیز وب سایتی آموزشی است که به صورت مرتب آموزش‌های جدید و نکته‌های تازه را برای کاربران آپلود می‌کند بنابراین این وب سایت را از دست ندهید.

neil patel

نیل پاتل در واقع نام یک کارآفرین 31 ساله در لندن است که موسس وب سایت‌های بسیار معروفی مانند crazy egg و hello bar است. این وب سایت نتیجه مطالعات این کارآفرین را در قالب آموزش‌های سئو و بازاریابی دیجیتال به شما ارائه‌ می‌کند.

gotch seo

از سایت‌های آموزشی دیگر در زمینه سئو است که‌ می‌توانید از آموزش‌های آن بهره ببرید.

search engine land

سرچ انجین لند هم یکی از دیگر وب سایت‌هایی است که راهکار‌های سئو ارائه می‌کند و آموزش‌هایی که ارائه می‌دهد در خور توجه هستند.

webmaster world

این سایت نیز یکی دیگر از وب سایت‌هایی است که برای کسانی که قصد دارند وبمستر شوند کاربرد فراوانی دارد. این وب سایت آموزش‌های بسیار خوبی را در زمینه سئو و اس ای ام در اختیار کاربران قرار‌ می‌دهد.

google’s seo guidelines

راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌هایی که گوگل به افراد جهت سئوی سایت خود پیشنهاد‌ می‌کند را در این قالب می‌توانید جستجو کنید.

marketing land

مارکتینگ لند نیز یکی دیگر از وب سایت‌هایی که می‌توانید از آن برای آموزش سئو استفاده کنید. این سایت آموزش‌ها و تحلیل‌های آماری خوبی به شما ارائه کرده و در زمینه آموزش سئو و بازاریابی بسیار قوی عمل کرده است.

Seroundtable

اگر می‌خواهید اطلاعات به روز و خوبی از سئو داشته باشید این سایت به شما پییشنهاد‌ می‌شود. سایت seroundtable از آموزش‌های خوبی در ز‌مینه بازاریابی و سئو برخوردار است که می‌توانید با استفاده از آن دانش سئوی خود را بالاتر ببرید.

sem post

سایت سم پست از سایت‌های بسیار خوب در زمینه سئو است که از آن نیز‌ می‌توانید برای آموزش سئو و یادگیری هر چه بهتر سئو استفاده کنید.

search engine journal

این وب سایت در باره موتور‌های جستجو است و هرچه در این زمینه بخواهید به شما ارائه می‌دهد. سرچ انجین جورنال یکی از سایت‌های معروف آموزش سئو و بازاریابی آنلاین است که به زبان انگلیسی نوشته شده و از سایت‌های بسیار پر بازدید در این ز‌مینه است.

google search engine optimization guide

در این قالب نیز‌ می‌توانید راهنماهای مناسبی برای سئوی وب سایت خود پیدا کنید.
در کل برای آموزش و یادگیری سئو باید از سایت‌های مختلف استفاده کرده و دانش خود را روز به روز اضافه کنید. قوانین سئو دائما در حال تغییر هستند اما چیزی که واضح است این است که وب سایت‌های زیادی در این ز‌مینه هستند که می‌توانند دانش به روز را در اختیار شما قرار دهند.

منابع آموزش سئو ایرانی
منابع آموزش سئو ایرانی

منابع ایرانی آموزش سئو

در کنار منابع خارجی و انگلیسی زبانی که در اینترنت می‌توانید پیدا کنید، وب سایت‌هایی در وب فارسی هم وجود دارند که با‌ترجمه و تالیف مقالات مختلف درباره سئو در بروز شدن افرادی که توان مطالعه زبان انگلیسی را ندارند و یا سرعت آن پایین است کمک حال بسیار خوبی هستند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

آکاد‌می وب سیما

آکاد‌می وب سیما از جمله وب سایت‌های فارسی‌زبان بسیار فعال در زمینه آموزش سئو است. این وب سایت با‌ترجمه مقالات مهم وب سایت‌های خارجی به زبان ساده‌ می‌تواند نیاز افراد به اطلاعات به روز را برطرف کند.

نوین

نوین نیز از سایت‌های بسیار خوب فارسی زبان است که به ارائه آموزش‌های سئو‌ می‌پردازد و کارهای بسیار خوبی ارائه کرده است. اگر با زبان انگلیسی آشنایی ندارید این سایت جایگزین خوبی برای سایت‌های انگلیسی زبان است.

میزبان فا

میزبان فا نیز از وب سایت‌های معروفی است که به ارائه خدمات در زمینه کسب و کار‌های آنلاین‌ می‌پردازد. آموزش های میزبان فا به زبان ساده نوشته و‌ترجمه شده اند و نقش بزرگی در آشنایی مخاطب فارسی زبان با سئو دارند.

فرین آکادمی

فرین آکادمی یکی دیگر از وب‌سایت‌های معروف ایرانی است که آموزش‌های بسیار کاربردی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ارائه داده است. همچنین ویدئوهای آموزشی رایگان بسیاری را در سایت خود منتشر کرده است که نکات مهم و اصلی سئو را در آن به کاربران آموزش می‌دهد. برای یادگیری هر چه بهتر تکنیک‌های رشد سئو سایت، خواندن مطالب این سایت را به هیچ وجه از دست ندهید.

بهترین پیشنهاد ما برای یادگیری اصولی و تخصصی سئو، سرکت در دوره جامع سئو می‌باشد تا در کوتاه ترین زمان مباحث مربوطه را به خوبی فرا بگیرید.برای شرکت در دوره سئو با ما تماس بگیرد.

 

4 Comments

  • ممنون بابت مطالب مفیدتون فقط یک سوال بین تمامی منابع آموزش سئو که گفتین، کدومیک رو بیشتر توصیه می‌کنین؟

  • در حوزه سئو، آپدیت کردن و بروز نگه‌داشتن اطلاعات خیلی مهمه و هر سئوکاری مدام باید درحال یادگیری باشه، و این مقاله شما بهترین منابع یادگیری سئو رو برای این کار در اختیار ما قرار داد. ممنون

  • سلام ممنون که منابع آموزش سئو رو معرفی کردین چون مقاله های خوبی در اختیار ما می ذارن . سایت tutorialspoint اطلاعات جامعی درباره سئو داره و همینطور سایت kwfinder که علاوه بر بر اینکه ابزاری هست برای کلمات کلیدی ، منبع آموزشی خوبی هم داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *